onsdag 25. mai 2011

Vokser som en fotograf

Når jeg har vært hjemme så har jeg jobbet litt med fashion bilder, Pål ga meg i oppgave å prøve meg på location fashion og det takker jeg han for, for det har jeg fått dilla på. Jeg er faktisk super fornøyd med bildene jeg har tatt og redigert og jeg er bombe sikker på at jeg ikke hadde klart dette hvis ikke det hadde vært for Pål. I løpet av dette året har jeg lært mye om ikke bare foto, men om meg selv også. Jeg er blitt mer selvsikker og jeg vet at jeg kan levere ordentlig bra, bare jeg setter meg ordentlig inn i det. Her er noen bilder jeg har tatt og redigert.


 Dette bilde ble jeg veldig fornøyd, jeg har jo fått dilla på svart/hvitt bilde så dette er nok ett av de beste svart/hvitt bildene jeg har tatt. Jeg har gjort om curves, slik at det ikke blir ett flatt svart/hvitt bilde også har jeg endret og lyst opp fargene på øynene til barnet for at man skal få skikkelig feste på øynene hennes når man ser bildet, og det synes jeg at jeg har gjort det bra.


Det startet med disse bildene, som jeg ikke vil kalle ordentlige fashion bilder, men jeg var veldig fornøyd med bildene da jeg tok dem og redigerte dem. Det eneste jeg har gjort her er å endre på fargene og gjøre bildet skarpere og fått noen av dem til å se litt ut som HDR bilde.

Her prøvde jeg meg virkelig på FASHION, og det var SUPER morsomt, jeg syns jeg virkelig fikk det til!
Dette her er orginal bildet
Her prøvde jeg må svart hvitt bilde, i tillegg til at jeg gjorde visse steder som øynene klarere, styrket sminken og fjernet forstyrrelser
 Her er bildet i farger, det er dette jeg ble mest fornøyd med av de to, som dere ser så var jo temaet litt "Bad Girl" og det føler jeg at jeg fikk skikkelig fram her. Jeg syns lyset ble skikkelig bra og hele temaet på bilde passer. Jeg har også fikset på samme ting her som på det andre bilde

 Nok engang ett svart hvitt bilde, her har jeg bluret ut bakgrunnen slikt at personen skal komme mer fram i bildet, jeg har gjort øynene klarere og munnen, men jeg valgte å ikke fikse på sminken fordi det er ett mer trist uttrykk i bildet, istedenfor røft!
Her er orginal bildet
 Her også har jeg fikset på fargene, sminken og forstyrrelser. Her er også meningen å få fram ett røft uttrykk. Jeg har også lagt lyset på personen, og latt bakgrunnen ligge litt mørk slik at man får fram modellen i bildet.
 Her er orginal bildet

Dette bilde er jeg helt sjokket over at det er jeg som har laget, jeg har aldri brukt så mye tid i photoshop før. Det som er så morsomt med dette bildet er at orginal bildet er skikkelig dårlig, det dårligste av alle bildene jeg har tatt denne perioden, men fordi jeg var bestemt på at dette bildet skulle bli bra, så ble det det beste beste jeg noen gang hatt tatt/redigert. Her har jeg gjort så mye, først og fremst så tok jeg på masse lipgloss på modellen for å få festa pælene, men jeg fikk ikke med nok så da kopierte jeg en pæler i photoshop og satt den på plass på forskjellige steder. Jeg fikk også en stygg skygge på høyre øyet, derfor kopierte jeg venstre øye, snudde det og satt det på, og derfor ingen skygger lenger. Jeg fiksa også på huden, fargene, øynene og skulderen. Som dere ser så er venstre skulder høyt oppe på orginal bildet, fordi modellen sto skrått, dette fikset jeg ved å kopiere høyre skulder, snu den og plassere den på venstre side. Jeg elsker dette bildet og jeg er stor fornøyd med hvor mye jeg har utviklet meg. Bare du ser på de første bildene jeg jobbet med når jeg var hjemme, til de siste her så har det skjedd store forandringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar